Fandom

ویکی اواتار

آواتار: آخرین بادافزار

۴صفحه‌ها در
این ویکی
Add New Page
نظرها0 Share

آواتار: آخرین بادافزار (به انگلیسی: Avatar: The Last Airbender) مجموعه تلویزیونی کارتونی آمریکایی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط مایکل دانته دی مارتینو و برایان کونینزکو تهیه شده است و در ۳ فصل بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از شبکه تلویزیونی نیکلودئون پخش می شد. داستان در دنیایی می گذرد که برخی از افراد می توانند یکی از چهار عنصر کلاسیک را با ترکیب هنرهای رزمی شرقی و قدرت های تله کینتیک کنترل کنند. قهرمان داستان پسری ۱۲ ساله به نام آنگ و دوستان او هستند که با شکست دادن فرمانروای آتش اوزای صلح را به دنیا برگردانند. افسانه کورا دنباله این سریال است.

پیش درآمد ویرایش

دنیای این داستان به چهار بخش اصلی تقسیم شده است که شامل قبایل آب، حکومت خاک، ملت آتش و عشایر باد است. در این سرزمین ها برخی از مردم می توانند عنصر ملی خود را کنترل کنند و به «افزارش» در آورند. سبک نبرد هر ملت برگرفته از یک سبک رزمی شرقی است. در این بین یک نفر که آواتار نامیده می شود، می تواند هر چهار عنصر را کنترل کند و مسئول برقراری صلح و سازش بین ملل و همچنین بین دنیای فیزیکی و دنیای ارواح است. در هر لحظه تنها یک آواتار می تواند وجود داشته باشد و در صورت مرگ، در قالب شخص دیگری از ملت بعدی دوباره به دنیا می آید. پس از مشخص شدن به عنوان آواتار، او تحت تعلیم عنصر تولد خود و سه عنصر دیگر به ترتیب چرخه آواتاری به علاوه تربیت روحانی قرار می گیرد. چون روح آواتار نامیراست، هر آواتار می تواند با آواتارهای گذشته خود رابطه بر قرار کند و از نصایح و تجربه های آن ها بهره گیرد. همچنین آواتار مجهز به حالت آواتاری است که یک ساز و کار دفاعی بوده و با کمک روح آواتار و دانش گذشتگان خود می تواند اعمال طاقت فرسای افزارشی یا حتی فیزیکی را با آسانی انجام دهد، ولی اگر در این حالت کشته شود، چرخه آواتاری می شکند و روح آواتار نابود می شود و دیگر متولد نمی شود.

داستان ویرایش

صد سال پیش از شروع داستان، بادافزار ۱۲ ساله ای به نام آنگ از عشایر باد به عنوان آواتار تشخیص داده می شود، اما او که می خواست صرفاً یک پسر عادی باشد و چنین بار سنگینی را نمی خواست به دوش بکشد، از خانه فرار می کند، ولی در وسط یک طوفان گرفتار و زیر آب در میان یخ ها مدفون می شود.

فصل اول ویرایش

پس از صد سال، آنگ به صورت تصادفی توسط دو کودک از قبیله شمالی آب به نام های کاتارا و ساکا پیدا می شود. پس از اینکه توانایی های بادافزاری او مشاهده می گردد، معلوم می شود که او در واقع آواتار است که قبل از آن گفته می شد که هرگز در میان عشایر باد متولد نشده و توسط آتش افزاران نابود شده است. پس از این که معلوم می شود که او تنها بر بادافزاری تسلط دارد، آنگ برای آموختن آب افزاری به همراه کاتارا و ساکا روانه قبیله شمالی آب در قطب شمال می شوند.

در این حین، زوکو، پسر ۱۶ ساله فرمانروای آتش اوزای، که تا زمان پیدا کردن آواتار از کشور تبعید شده است، آنگ را پیدا می کند و با کمک از عمویش، آیرو، سعی در دستگیر کردن او دارد، ولی شکست می خورد و به وسیله کشتی او را تعقیب می کند. در میانه راه، آنگ با روح آواتار پیشین، روکو، ارتباط برقرار می کند و از بازگشت ستاره دنباله دار در پایان تابستان آینده خبردار می شود که می تواند خبر از سرنوشتی شوم برای دنیا و نابودی آن توسط فرمانروای آتش اوزای دهد. پس آنگ تنها تا آن زمان فرصت دارد تا بر تمام عناصر تسلط یابد و فرمانروای آتش را قبل از دستیابی به قدرت نابود کردن دنیا شکست دهد.

از طرف دیگر فرمانده ژائو، دریادار جاه طلب آتش افزاران نیز از وجود آواتار اطلاع پیدا کرده و در کسب افتخار دستگیر کردن او با زوکو رقابت می کند. ژائو حتی موفق به گرفتن آنگ می شود، ولی همان شب زوکو در لباس «روح آبی» او را نجات می دهد. پس از شک کردن به زوکو، ژائو دستور می دهد تا کشتی زوکو را وقتی او در آن تنهاست منفجر کنند، ولی او مخفیانه جان سالم به در می برد.

طی ماجراهای بسیار، گروه آواتار به قبیله شمالی می رسند و شروع به آموختن آب افزاری می کنند، ولی ژائو با ناوگان دریایی عظیمی قبیله شمالی را محاصره می کند. او برای نابود کردن آب افزاران حتی روح ماه را از بین می برد و برای مدت کوتاهی آب افزاری را منحل می کند، ولی توسط روح خشمگین اقیانوس و به مینجی گری آواتار ناوگانش شکست سختی می خورد و خودش نیز به عنوان مجازات توسط این روح در دنیای ارواح برای همیشه سرگردان می شود. روح ماه نیز با فداکاری شاهدخت قبیله شمالی، یوئه، دوباره حیات می یابد.

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی